În acest articol vom înțelege de ce este necesară această funcționalitate și cum să o folosim.
Cuprins
Lansarea unei funcționalități care permite transferul de bani fără comisioane
La 12 martie a avut loc prezentarea și lansarea unui nou sistem de transfer de bani fără comisioane. Reprezentanții Băncii Naționale sunt încrezători că acesta va simplifica microtransacțiile și va oferi un nou instrument pentru întreprinderi.
Cum să transferați bani fără comision?
În toate băncile și aplicațiile fintech din Moldova a devenit disponibilă funcția de transfer de bani de la un cont la altul al oricărei bănci din țara noastră (P2P). Pentru a efectua un transfer, ambii participanți trebuie să fie conectați la sistem și nu contează ce bancă moldovenească a emis cardul. Pentru a transfera bani, este necesar de a specifica doar numărul de telefon al destinatarului.
Sistemul este integrat cu toate aplicațiile bancare din Moldova, iar această funcție este disponibilă doar pentru persoanele fizice. Însă, foarte curând, toate aplicațiile bancare vor avea posibilitatea de a achita bunuri și servicii prin intermediul codului QR și a link-urilor de plată.
Capacitatea de a solicita bani
MIA oferă utilizatorilor posibilitatea de a solicita bani de la o altă persoană (RTP-Request to Pay). Pentru a face acest lucru, trebuie să utilizați funcționalitatea care se găsește în orice aplicație bancară, dar este important ca persoana căreia îi trimiteți cererea să fi activat MIA. Instrucțiunile sunt enumerate mai jos.
Limite de transfer
Cu toate acestea, există limite. Limitele pentru o singură tranzacție sunt de 5 mii de lei, limitele pentru tranzacții pe parcursul unei zile - 10 mii de lei, iar pe parcursul unei luni - 30 mii de lei. Transferurile de până la 10 mii de lei pe lună se efectuează fără comision, iar tot ce depășește această limită comisionul va fi de doar 0,1%, dar nu mai mult de 5 lei pentru un transfer.
Cum s-a desfășurat procesul de dezvoltare
Implementarea acestui instrument în aplicații este o implementare complexă și de amploare, iar perioada de implementare a fost de aproximativ 9 luni, ceea ce este destul de rapid în comparație cu alte țări. Vadim a împărtășit informații despre modul în care a decurs activitatea de dezvoltare a acestei funcționalități și cum s-a desfășurat procesul de interacțiune cu băncile.
Am început să lucrăm cu băncile în luna iunie, când furnizorul nostru ne-a furnizat o soluție tehnică și a pregătit documentația, am planificat să finalizăm implementarea până în februarie, ceea ce am făcut cu succes. În perioada 12 februarie - 12 martie am testat sistemul în regim pilot. Am lucrat cu fiecare bancă în sprinturi, ceea ce ne-a ajutat foarte mult în înțelegerea modului de implementare și a accelerat întregul proces. La fiecare două săptămâni, ne-am întâlnit cu băncile și am discutat despre ce s-a făcut de ambele părți, ce era acum în lucru și ce probleme a întâmpinat echipa de dezvoltare.
O astfel de funcționalitate este prezentă în 80 de țări din întreaga lume, iar experiențele lor sunt foarte diferite. În general, problema este că băncile naționale au acordat mai multă atenție părții tehnice decât promovării acestei funcționalități. După ce am studiat experiența acestor țări, eu și echipa mea am identificat ceea ce am numit "sosul secret". Am găsit modele în țările în care proiectele au avut succes și în cele în care nu au avut succes.
1) Ar trebui să fie obligatorie pentru toți participanții pe piață.
2) Ar trebui să existe un UX clar și unitar. În acest scop, am desenat toate ecranele care urmau să fie implementate în aplicații pornind de la regulă. De asemenea, am armonizat designul fiecărei aplicații înainte de implementare.
3) Un brand puternic. Aveți nevoie de un brand care să poată comunica valorile sistemului și noile oportunități.
4) Transfer prin număr de telefon. Cea mai rapidă și mai clară modalitate de a afla cui să trimiteți.
5) Mai multe scenarii pentru utilizatori. Cu cât există mai multe posibilități de utilizare a sistemului, cu atât acesta este mai utilizat.
6) Transferuri P2P gratuite. Țările în care transferurile au devenit gratuite pentru microtransacțiuni au crescut imediat numărul de transferuri. Oamenii au început să se transfere între ei pentru prânzuri, cadouri etc. ", - a împărtășit Vadim Zhelyaskov, șeful departamentului Fintech.
Cum se activează această funcție
Pentru a trimite și a primi bani în contul dvs., trebuie să activați această funcție în aplicația mobilă a băncii dvs. Dacă aveți carduri de la bănci diferite, puteți activa această funcție doar la una dintre bănci, deoarece transferurile se fac prin numărul de telefon. Dar puteți schimba în orice moment banca la care vor fi transferați banii dumneavoastră.
Mai jos găsiți linkurile către instrucțiunile băncilor pentru activarea MIA Instant Plati:
- Banca MAIB
- Banca MICB
- Victoriabank
- BCE (EuroCreditBank)
- Eximbank
- Procreditbank
- Banca OTP
- Energbank
- FinComBank
Folosiți cu plăcere și împărtășiți impresiile dumneavoastră sub acest articol!
Raport de eroare de ortografie
Următorul text va fi trimis redacției noastre: